The painted cow!

Idag har jag plugg-afton, om detta låter charmant för vissa så kan jag intyga att så inte är fallet. Pediatrik som står på schemat och som vanligt med år 4 så är det en kurs jag kommer ha noll användning av, kommer ändå inte behandla folk under 16 år och inte behandla manipulativt under 18 år. Som vanligt blir jag förbannad när jag sitter och läser om t.ex. den embryologiska utvecklingen av neuralröret... vafan liksom. Men men har ju betalat bra för att läsa kurser som denna så det är väl bara att vända sig till bibeln och vända den andra kinden till.

Sen vet jag inte om de geografiska gränserna skrivits om de senaste 3-4 dagarna, satan va kallt det ska vara. Mitt område som faktiskt kallas "Sibirien" lever upp till sitt rätta ja (men självfallet är det kallare i v-ås cirka 6-7 graders skillnad åt det negativa hållet). Kan omöjligt vara högkonjunktur på Hemglass just nu. Som "tur" är så har jag ju studerat mest hela tiden och då till slutprovet i praktisk naprapati så har inte behövt vara så mycket utomhus. Fick lägligt nog en mössa av älsklingen i julklapp så det har gjort de få utomhusvistelserna betydligt trivsammare ^^. Har också upptäckt att många är hycklare angående vintern, för en månad sen tjatades det om att det skulle komma snö men nu när det blivit normalkallt (ja det är normalt för årstiden...) så klagas det och de vill ha sommar och värme... bara för deras skull så hoppas jag de blir ännu kallare (35 minus som i Idre). Sommar och sol är det som gäller! =)

Till råga på allt i detta kalla väder så fungerade inte minna element i morse (troligen på grund av den förbannade bergvärmen som installeras i huset för tillfället...) så iskallt i lägenheten när jag vakna =(. Men nu har de börjat fungera igen dock.
Pediatrik-tentan kunde inte ligga sämre till heller, jag tentar på fredag klockan 13.00 och Lina åker tillbaka till spanien för den sista månaden samma dag.... =(, förbannade skola! kunde vi inte haft den nån annan dag!?! *Mops-morr*

Kommer i slutet av januari att posta en lista med episka låtar angående techno/dance/trance-scenen, så för er som har den musiksmaken, stay tuned!

Slutligen vill jag avsluta med detta:
# Nickelback är ett underskattat band
# Jag kunde inte på något sätt ha en bättre flickvän och "svär-familj" (kan man säga så... =/)
# Svarta strumpor värmer mer än vita strumpor, trots helt nya vita strumpor av samma märke (placebo?)
# Går nu att hitta bra avocados på min lokala Ica-butik! *woho*
# och... en film är automatiskt inte bra för att "experterna" säger att den är det (Inglorious Bastards.. och då är jag ändå WW2-fanatiker!)

Likt en snögubbe är jag också komponerad av mer än 90% vatten, men ställer mig inte i kylan för det!
Dra på tofflorna, skruva upp elementen på max, lär isbjörnarna simma och värm varandra =)

Litet smakprov på vad som b.la. hamnar på listan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0