Odontologin - Check!

Happ, fredagkväll och nyss hemkommen från systemet, kände att jag behövde lite centralstimulerande efter dagens tenta som jag för övrigt tror/hoppas gick bra ^^.

Gårdagskvällen spenderades hos Lina på Liljeholmen då hon som sagt begav sig mot sista månaden i Spanien idag (11.00 bar det av). Var oturligt nog tvungen att plugga då jag idag hade pediatriktenta idag klockan 13.00, oturligt när det ska krocka så =/, men som sagt gick bra :). Måste säga att jag blev väldigt imponerad av den nya tv.n som hade införskaffats (tvungen att ta upp det här, prylnörd som jag är ^^), en Samsung UE46B7070. För er som inte hänger med så är det den enda tv.n i pryltidningen M3.s historia som fått 10/10 i betyg, verkligen fin och bra tv!. Lite avundsjuk blir man ju när man sitter med sin Samsung 40" A656 som inte är LED-tv... :). Men bara att gratulera till riktigt bra köp ännu en gång!

Dagen som sådan började verkligen inte bra... sov ut till 9.30 då jag bestämde mig att det var dags att pallra sig upp för att titta lite mer på pediatriken. Åt min frukost och kollade mailen och tog sedan och tappade upp ett varmt bad, vilket jag alltid börjar dagarna med nu när det är så kallt ute (verkligen att rekommendera). Ligger i lugnan ro i badet och läser mina kompendium när jag hör hur telefonen ringer "Vi vill ha ett självständigt skåne!!...", vilken är den personliga signalen som Tomas tilldelats :). Eftersom jag visste att det kunde vara viktigt så pallrade jag mig upp och ringde tillbaka, fick då veta att jag missat att läsa på ett helt häfte till dagens tenta... Helvete tänkte jag (eller jag de var betydligt fulare ord som brukades men tänkte hålla bloggen rumsren :) och avbröt mitt varma bad och gjorde mig i ordning så fort jag bara kunde och begav mig till skolan för att läsa på häftet. Kände verkligen att jag med min icke stresståliga mage och panikångest inte behövde det där... Men var som tur var inte ett så stort häfte som gick att trycka in lindrigt.

En god nyhet var dock att jag klarade Odontologi-tentan (4 poäng över G) som vi hade den 18 dec, men läraren rättar helt mongo... från att ha spelat "snäll-förstående-gubbe" under föreläsningarna så rättar han tentorna med järnhand och minsta misstag (dvs du har typ 90% rätt på frågan) så har man förlorat 3-4 poäng på en 6 poängsfråga. Du, min herre faller in under definitionen Gubbjävel!

Kvällen till ära så ska jag och Tomas plugga vidare enligt vårt schema och samtidigt förtära en och annan öl ^^. Kan hända att PS3.an får gå varm ett tag också, så det blir lite halvseriöst plugg ikväll. Men klockan 10 i morrn så befinner jag mig på skolan för att plugga igen =/.

I övrigt går tankarna till Lina som landar 20.00 i Madrid, hoppas resan gått bra och att förkylningen blivit bättre! <3

Dagens svenskalektion: Ordbetydelse: Balkong - Plats som under vinter går alldeles utmärkt att använda som ställe att kyla ölen på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0