Lägenheten hämnas!

Misstänker att lägenheten vet att den kommer att säljas, för den verkar göra allt i sin kraft för att förbli osåld. Igår tex när jag använde en kastrull (som jag använt många gånger förut!) så gav den en kopparlegerings-fläck på glashällen. Så det har varit lite panik här på morgonen... kan ju inte se ut som den gör när folk kommer på visning!

Agerande/tankegång:

Vaknar --> Ser fläcken, försöker få bort den genom att använda mig av bortträngning (funka inte)
Tänker att jag kanske drömmer fortfarande, nyper mig *Nope* awake... (funka inte)
Diverse svordomar haglar i köket och jag går till handling med disk/tvättsvamp (ingen effekt)
Panikar lite mer... googlar "kopparfläck från kastrull", ingen träff...
Funderar i banor om att dra till köksaffär och fixa starka rengörande saker.
Testar Svinto, vilket fungerar! (85%) försvann, så nu tänker man inte lika mycket på det iaf. Ska jobba vidare med fläcken i eftermiddag...

Men det här är så typsikt mitt liv... saker som verkligen inte får gå fel går fel. Nu man skulle vara mångmiljonär, kunde man när man såg fläcken bara lätt visslande gått till förrådet, hämtat släggan och lagt ett välriktat slag med full kraft rakt i spishällen. Sedan plockat upp telefonen till närmaste hantverkare så de får byta den. Så man skulle handskas med alla problem, reagera fullt ut (110%). Men det skulle medföra lite mer problem än det löste...

Så den här tisdagen började ju bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0