Homestylat så ända in i helvete!

Då har fotografen varit här och tagit bilderna som ska ligga som underlag för annonsen på hemnet, hoppas verkligen att de blev bra! Jag var nämligen inte hemma under fotograferingen utan befann mig i Huddinge för att jobba med projektet. Så enligt mäklaren idag så skulle fotografen gå igenom bilderna lite för att sedan skicka dem till honom i morrn. En annons borde därav ligga på hemnet i morgon kväll redan! Visningen är planerad till 7-8 feb. Ska bli spännande att se om allt jobb under gårdagen leder till nått, för jävlar vad det var mycket att fixa.

Började med att jag träffade mäklaren 9.00 igår för att gåe igenom varje rum och vad som skulle ordnas till. Allt personligt ska utplånas och sen är det en så steril miljö som möjligt man eftersträvar. Detta stöds sedan upp med att man dekorerar saker så att de ser ut som lockade ut en inredningstidning. Var tvungen att köpa överkast, (dock asbra pris!, tidigare 899:- och jag fick det för 249:-) dukar och levande blommor. Köpte tulpaner, rosor och två stycken lite större blommor att ha i fönstrerna, 600:-...vafan de dör ju ändå om en vecka typ! Jag höll sedan på att städa/plocka fram till 16.15 då jag drog mig mot kronofogdsauktionen som ägde rum (hade två litografier som jag var sugen på om priset blev rätt). Efter att ha kollat igenom grejerna på visningen så var det dags för auktionen att börja!. Det var allmän återhållsamhet hos de närvarande när det gälde att buda, antingen blev det till utropspris eller så fick de inga bud alls. Tyvärr gick mina två spekulatoner något för högt för att jag tyckte det var värt det, en vithårig tant som ropa in dem...Oftast när något inte går som man vill så är roten till det en vithårig tant.. Men men, den 24 mars är det nya tag som gäller!

Efter auktionen handlade jag frukt, för att komponera en fin fruktskål som mäklaren hade efterfrågat inför fotograferingen. Sedan var det bara att fortsätta plocka undan saker, lägga ut de vita dukarna på borden och arrangera blommorna. Jag blev så gott som klar 0.30 i morse, men hade några sista justeringar när jag gick upp klockan 6 i morse för att åka till Huddinge. Så jävligt trött idag...

Sen i morgon är det samma sak, upp tidigt för att åka till Huddinge igen. Tror faktiskt inte jag har sett fram emot att få ta helg så mycket som nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0