IG eller inte IG, det är frågan!

Sitter just nu på lektionen och väntar på att få tillbaka måndagens tenta inom socialmedicin. En tenta jag pluggade mindre än 1 timme till, så förhoppningarna är inte allt för höga.

Sitter nu med tentan i min hand, 20/32 och betyget är ett stort U. Blev underkänd med 2 poäng :P. Men eftersom vi bara behövde vara med på tentagenomgången idag för att få godkänt (oavsett resultat på tentan) så tar jag det inte så hårt ^^. Läraren babblade om att han var besviken att så många hade kuggat (20st) men vafan... ger man mopsen godiset innan man ger den ordern om att sitta så gör den ju inte det. Samma sak här, jag tänker ju inte lägga ner energi till att plugga på en tenta som det inte spelar nån roll om jag klarar eller inte. Dum lärare om han inte fattar det...

Sen igår så hade vi ytterligare 2 patienter som vi undersökte på Huddinge sjukhus, så hittills 5 patienter :P. Mer undersökningar nästa vecka!

I övermorgon kommer sedan min älskling hem för gott från Spanien! Så kommer se till att på Arlanda i god tid för att ta emot henne! Hoppas bara att moder natur kan låta flygen gå som de ska så det inte blir massa förseningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0