Köket.... ett minne blott

Happ den här dagen inleddes inte direkt på bästa tänkbara sätt.... Hade igår kväll en extrem magsmärta (VASade 8-9 för er lite mer terapeutiskt lagda) som sedan gjorde sig kännbar vid 2 tiden på natten igen... Jag tror själv att jag har någon form av matallergi som resulterar i dessa magkramps-anfall, kan vara nötter (vilket var det jag åt vid tidpunkten det bröt ut). Det som inte gjorde det hela så mycket bättre var att hantverkarna skulle komma förbi klockan 7.00 på morgonen så blev inte så mycket sömn den natten (gick upp 5.50). Magsmärtan är idag lite bättre men finns fortfarande där och gör sig kännbar. Känns ungefär som efter någon har slagit dig i magen, en molande dov smärta. Tråkigt nog så resulterade ju detta i sin tur i att jag inte kunde dra mig till familjen Alsbjer för den middag som varit planerad sen tidigare i veckan, känner att jag inte kommer kunna vara speciellt social.. Så vi beslutade att ta det någon annan dag istället, typiskt att magen ska trilskas just den här dagen!

För att istället snacka om renoveringsprojekt kök så har man idag slitit ut precis allt som fanns i mitt kök, allt som jag har kvar är mitt kykskåp som står i vardagsrummet i väntan på att jag får mitt nya. Projektet är nu alltså igång och kommer att fortgå i en och en halv vecka tills det nya ska stå klart (men det är förstås i hantverkartid så det är nog klart i slutet av oktober om jag har tur :P).


Köket sett från vardagsrummet


Köket sett från hallen


Kommentarer
Postat av: Carro

Var gör det ont i magen?

(blivande sjuksyrran vill ställa diagnos...)

2009-09-10 @ 20:49:04
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Smärtan är lokaliserad till vänster sida i buken primärt men kan även kännas strax nedanför sternum, smärtan är främst av brännande karaktär, känns som att man har ett öppet sår på insidan av tarmen på vänster sida. Hoppas det var utförligt nog =)

2009-09-11 @ 10:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0