I morgon är det 100% klart i köket! YAY!!!! =)

I morgon smäller det! Slutbesiktning av köket och jag kan äntligen börja utöva mina matlagningskunskaper igen! Har redan ikväll ett fungerande kylskåp (eller ja 2 kylskåp då mitt gammla fraktas bort i morrn) så jag har nyss flyttat över de få matvaror jag har till det nya ^^. Lite småplock kvar som de ska styra i morrn, diskmaskinen har inte kopplats in, vilken ju är den viktigaste delen i det nya köket! och sen ska man fixa lite mer belysningen i taket. Undrar om jag kan få dem att städa efter sig också....hummm. Även de verkar glada att köket är klart, idag har de nynnat större delen av eftermiddagen på Abbas "Thank You For The Music" och gjort löjliga röster åt varandra, lättroade finnar :P.

Var sedan också idag på en lösöresauktion anordnad av kronofogden för att försöka ropa in lite tavlor som hade ett attraktivt utropspris, konstnärerna av intresse var Hugo Zuhr och Joan Miró (för er som har ett litet intresse för konst). Men tyvärr var det inte bara jag som hade nosat upp detta...Som exempel kan nämnas att en olja på duk av Hugo Zuhr med utropspris 2000:- stannade på 8400:-, vilket var fallet med alla de tavlor jag var intresserad av... Måste fixa en större budget att bjuda med! Nu är ju jag långt ifrån konstexpert men vissa av Hugo Zuhrs oljemålningar har gått för mellan 12-25 tusen på auktion, men då vet jag om prisbilden är så för att det är tavlor från en speciell epok av hans liv som är extra intressanta... Men tror ändå att han som köpte en av tavlorna för 8400:- gjorde en bra affär.

Vidare idag har jag hälsat på SATS för att piska kroppen lite! Fan vad man tappar styrka om man inte tränar konstant (eller jag gör det iaf)... Skärpning!

Nej nu ska jag äta lite och sedan blir det lite tv innan sängen, upp klockan 6 i morrn för att ta emot första patient klockan 8 på kliniken.

Till de som följer min blogg återstår nu bara att önska en god natt med trevliga drömmar! =)

Btw, mer ingående bilder av det färdiga köket kommer i morgon eftermiddag/kväll!! *cliffhanger*


Joan Miro

"The Chanteur"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0