Snart Fredag! =)

Mörkret har sedan länge fallit över Sthlm efter ännu en höstdag. Själv så har jag varit ledig denna dag så började med att sova ut efter gårdagens pokerkväll (som visserligen slutade med att jag förlorade 50kr..) med grabbarna, yttrest lyckat!. Har sedan pysslat med aktiviter som jag vet att jag egentligen inte borde pyssla med....har hängt upp tavlor som plockats ner efter att det målades om.. Då kan ju den som är lite smart tänka "humm, men han hade ju tavlor hängandes på väggarna förut" och visst det hade jag, men då använde jag förra ägarens förborrade hål i väggarna (som spacklades igen under målningen) =(. Men lyckades iaf få upp några tavlor, som jag i efterhand tycker hänger för högt men inte ids ändra. Jag vänjer mig hellre vid att ha den högre än att jag ska göra om jobbet (trotts att det endast tar 1-2 minuter) =). Vidare så mår min nacke inte helt bra... jag är väldigt palpöm C0-C1 vänster och har en i princip konstant "klump-ihalsen-känsla" som jag inte finner nån annan förklaring till än att det måste vara pga instabilliteten mellan övre nacklederna. Kör mina övningar varje kväll nu så hoppas att det blir bättre men kommer inte tillåta nå mer manipulation av min nacke nu är jag rädd, inte värt att riskera permanenta besvär...

Tentan i gynekologi är avklarad med en viss ilska över upplägget av den. Tentan i sig var till 60% upplaggd på info som läraren endast presenterat muntligt trots att det inte är nått krav att sitta med på lektionen (nu gör ju jag alltid det iaf då jag endå betalat för den). Sedan så var frågorna av en sådan avancerad karraktär att det bara var löjligt, en så stor fördjupning i ett ämne som verkligen ligger och lurar i pereferin av Naprapatin. Visst all kunskap är bra kunskap men det finns gränser...Ta geriatriken, den var ju t.om. mer värdelös än gynekologin men där hade vi en barnsligt lätt tenta, 1 häfte att läsa på och tentan bestod bara av flervalsfrågor. Det är ju adekvat med ett sådant upplägg, värdelöst ämne --> lätt tenta - värdefult ämne med kunskap vi kommer bruka dagligen ----> svårt tenta. Men som sagt Naprapathögskolans studieupplägg och val av lärare har alltid förvirrat mig....

Spanade idag också in "Public Enemies" med flickidolen Johnny Depp i huvudrollen. Filmen i sig är bra med spännande handling men med dess 2 timmar och 20 minuter så kan den bli ganska seg... Får se om jag gör en mer utförlig recension av den.

Nej, nu ska det bli sängen för klockan 6.00 i morrn ringer klockan för att man ska pallra sig iväg till kliniken och jobba gratis åt skolan, vem säger att erfarenhet är billigt....



Jag om 30 minuter... *yawn*






Kommentarer
Postat av: Lina

bra att du kommer säga ifrån älskling, även om du betalar mycket pengar för din utbildning ska du fn inte behöva betala med din hälsa! <3

2009-10-18 @ 13:42:21
URL: http://baver.blogg.se/spanien

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0