Sista rycket för den här veckan i morrn då!

Trött, sliten och lite ångestladdat inför gyn-tentan i morrn... eller ja ångesten kan vi stryka mest likgiltig inför tentan. 23 sidor kompendium och nån anteckning här och där som jag såklart har missat pga föreläsarens oerhört monotona röst som nockar en direkt med ointresse. Visst kanske ses som en bortförklaring men jag kan inte riktigt motivera mig med att lägga ner så mycket energi vars innehåll jag bara "kanske" kommer använda mig av. Varför inte ha lektioner ledda av familjeläkare där de går igenom patienter som vi borde se upp med då de ofta får in folk med symptom som egentligen är....osv osv. Kanske en kurs som heter "Erfarenhet" där 5 naprapter under 1 veckas tid föreläser i vad de tycker vi borde veta/lägga fokus på innan vi kommer ut i arbetslivet, ta del av deras misstag osv! Men nej då.... här ska läsas geriatrik om rullatorer och olika hjälpmedel och hur sverige behandlar de gammla...fan har jag för nytta av det!? Dags med lite kurser som väver ihop all förbannad teori vi har plöjt in med praktisk erfarenhet. Sen skulle man plocka dit yngre naprapater som endast praktiserat 5 år med egen klinik och låta dem snacka lite om hur det är att starta egen klinik, hur mycket ska man sattsa på marknadsföring, startkapital, när fick de fart på kliniken osv.... DET är sånt jag vill lära mig i år!

Aja, any how så hade jag min sista praktiska tentamen idag, eller "dugga". Gick bra, var inte så blodigt som jag trodde bestod mest av bra tips så den var verkligen bra. Dock så lider min nacke efter alla manipulationer, har en förskjutning av C1 åt höger och överrörlig C3-C4 så ömt där =/, Får inte manipuleras på ett bra tag (kanske inte mer alls!?) i nacken. Fick stabilitetsövningar och ska undersökas av Mia eller Claes igen om 2 veckor.

Nej, sista rycker med gynekologin får det bli nu!, disskusion med pågen i morgon 0930 angående ämnet!


"Take the good with the bad, the rough with the smooth. You've got everything to gain and nothing to lose."

(H.P Baxxter)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0