Nystädad lägenhet! =D

Puh, så var det äntligen klart! lägenheten är nu nystädad sånär som på ett fönster som måste putsas, men men vem behöver titta ut när det är så fint inne :D. Dock så kan jag inte ta åt mig så mycket beröm av städandet då mamma gjort 99,9% men känner ändå att mitt psykiska stöd gjort sitt ^^. Dock så hittade mamma en del som behövs rättas till, nån fläck som inte fått tillräckligt med färg, ett vägguttag som inte sitter fast osv... men det ska vara tillrättat då jag kommer upp på söndag (hoppas för helvete inte att de stökat ner igen då!).

Var sedan idag ute i stugan för att byta däck på min bil, bra om någon bil har viterdäck om det skulle bli en överaskningsstorm här framöver. Spanade sedan in veckans framsteg med uteplatsen och nu har utebelysningen kommit på plats (blir inkopplade nästa år) plus att man har jobbat lite mer med att renovera farfars mur. Dock så har älgarna tyckt att det går jääääääätttteeeebra att gå över vår nysådda gräsmatta i anslutning till uteplatsen. Så om någon känner för att med valfritt tillhygge gå loss på dessa övergödda hatthängarbeklädda kossor så pekar jag er gärna i rätt riktning. De är minst 3 st varav en tjur som har en krona på (vad jag kunde se) 8 taggar. Barmhärtighet kan lämnas hemma då dessa djur helt och hållet saknar empati för andra däggdjurs byggen och tillhåll (klampar fram som om de ägde all mark i hela skogen!).

När det gäller skolan så har jag och Tomas nu fått en handledare i vårt ämne, "Nicolas Kostulas" som vi hade i vår neurologikurs på skolan. I och med att alla redan vet vad vi ska göra för projekt nu så kan jag lika gärna gå ut med det här på bloggen också :). Projektet kommer att behandla det pre-manipulativa testet "De Kleijns" där man via en full extention och rotation av nacken åtsadkommer en åtstrypning av A. Veterbralis på ena sida, detta gör att man testar blodflödet på den motsvarande sidan. Man kollar alltså efter förträngningar i detta kärl som vid en cervikal manipulation kan leda till att en stroke hos patienten uppstår. Men testet i sig har en dålig validitet och sensitivitet och bedöms av hela kåren involverad i manuell terapi som ett osäkert och opålitligt test. Även NPH ställer sig tveksamma till detta test men ändå är det något som vi får lära oss alltid ska göras före ledbehandling av nacken. Därför ska vi ta reda på hur bra testet egentligen genom att jämföra det med att lyssna efter blåsljud på A. Carotis (med stetoskop) och därefter ta patientens blodtryck. Kanske visar det sig att vi tjänar mer på att lyssna efter blåsjud istället för att använda oss av De kleijns test (som för den delen är ett väldigt provocerande test för en patient som har förträningar). Blir spännande att se resultatet i vår!
Så hela nästa vecka kommer gå åt för att skriva klart första utkastet för projektplanen! Sen veckan efter har vi manipulations dugga och tenta i gynekologi (så det måste man börja se över snart...)


OFÖRÄDLAD KÖTTBULLE!








"Kärleken räknar timmar som månader, dagar som år och varje separation som en människoålder."
John Dryden (1631-1700)

1 månad och 2 dagar har förflutit sedan man blev gräsänkling....*SAKNA!*



Kommentarer
Postat av: Caroline

Då är det värsta över, tro mig!

Hoppas allt är bra med dig!

2009-10-04 @ 11:28:51
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/
Postat av: Lina

ser fram emot att läsa resultatet av undersökningen, även om jag kanske inte kommer förstår så mycket :P saknar dig också i massor älskling! <3

2009-10-05 @ 14:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0