Ny vecka!

Happ, måndag igen alltså... och dagen började med morgonklinik. Första patient klockan 8.00 så jag går alltid upp klockan 6.00 för att kunna ta det lilla lugna och äta min frukost i lugn och ro. Sedan är det väldigt avkopplande med ett 38 gradigt varmt bad för att vakna till =). 2 patienter på kliniken varav avslutande behandling på en, måste säga att jag antingen har blivit effektivare i min behandlinge eller så har jag patienter med enklare symptom denna termin, any how they seem to get well ^^. Eftermiddagen bestod sedan av den första teoretiska lektionen i "Öron, Näsa, Hals", vilket verkar bli en rolig och bra kurs! För en gångs skull så verkar skolan ha hittat en föreläsare som har förmågan att verkligen kunna lära ut saker, för att då jämföra med majoriteten av förläsare vi har där deras enda merit är att de kan området. Blir alltså inte mycket mobilsurfande under de här lektionerna!

Igår gjorde jag något som jag inte skulle ha gjort.... Trotts att det både var kallt, blåsigt och regningt så gav jag mig ut för att springa en vända (senaste löpturen var nån gång i Juli i år, så det händer inte allt för ofta) och göra av med all den energi som jag sammlat på mig under helgen. Kände verkligen hur det riktigt skar i lungorna mot slutet av sträckan, men tänkte inte mer på det då... Efter att sedan ha kört lite old school-träninig, vilket dagen i ära innebar armhävningar mellan bänkar och pull-ups (där jag självklart skulle smälla i hakan och bita mig i underläppen, smart...) så lunkade jag lätt hemmåt. Tog ett varmt bad (som ni hör har jag lite noja på varma bad ^^) eftersom jag hatar att frysa *hård betoning på ordet frysa*. Men efter detta var det enda som återstod en lite stum känsla i benen. Men när jag vaknade upp idag så värker det i svalget och jag är snuvig, tydligen hade jag väl nånting i kroppen som jag lyckades locka fram med cardio-träningen. Läxan av detta blir alltså; träna INTE cardio, håll dig till styrketräning! Kan mycket väl ha varit årets sista löprunda....

Fick idag mitt lilla inköp levererat från gymvaruhuset också:

4kg Kolhydrater
3Kg Protein (Whey: Isolat)
1st Brutal FX (Prestationshöjare)
300st Omega-3 kapslar
1st Multi FX (Vitaminer/Mineraler)
1,5kg Slow FX (Protein med långsamt upptag)
10st Pro bite (Proteinbars)
*Free* 1st T-shirt
*Free* 2st Shakers


Sen tog jag hand om en annan sak som jag har haft för mening att göra tidigare men som inte fungerat då jag käkat Roaccutan; Jag anmälde mig som blodgivare!
Följde med Tomas som skulle lämna blod och såg till att få det gjort, blir ju aldrig av om man skjuter upp det... Den 17:e nov bokade vi in mig, känns skönt att göra en insatts faktiskt!

Nej, sängen kallar, lektion i morgon eftermiddag följt av privat patient klockan 17. Lite Echinaguard och Slow FX på det här så sover man bra och är förhoppningsvis lite piggare inför morgondagen! ^^


Slutligen vill jag ännu en gång gratulera Linas mamma som fyller år idag! (eller ja, nu är det ju tekniskt sett tisdag men ni förstår =)). GRATTIS!


Nu ska här tränas!!!


Kommentarer
Postat av: Anki

En får tacke!

2009-10-20 @ 18:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0