Jaktlag SJ klippte en älg igår!

Precis som titeln lyder så plockade 18.06 tåget mot Hallsberg en älg igår. Jag sitter i lugnan ro och läser efter att ha fått betala överpris på biljetten då centralens biljettautomater inte fungerat (som vanligt) 125kr istället för mina vanliga 114kr. Sitter och läser på det som vanligt överfulla tåget när man plötsligt hör hur det rasslar till som bara helvete under tåget, folk kollar på varandra förvånat för att sedan rycka på axlarna och återgå till sin lektyr. 4-5 minuter senare meddelar lokföraren att en stor älg har körts på och att vi inte ska röra tåget när vi går av då han trodde det kunde vara väldigt messy... Detta hände mellan Enköping och Västerås och tyvärr satt jag längst bak i tåget så kunde inte gå fram och ta en bild till bloggen men kunde se på avstånd att det var en jävla smäll, ena halva av nosen på tåget var uppfläkt och den andra var intryckt till 50%. Vindrutan var även den lite sprucken men ingen älg satt kvar i nosen dock.

Är väldigt positivt överaskad när det gäller temaveckorna inom manipulation på skolan äntligen kom de kurser jag väntat på! Externa föreläsare som jobbar som naprapater och delar med sig av sin erfarenhet, äntligen teoretisk kunskap som kan appliceras praktiskt DIREKT utan bearbetning. man skulle ha 2 veckor varje år med start från åk 2 med detta! Det blir mer jordnära på nått sätt när "vanliga" naprapater berättar hur de jobbar och inte manipulations-eliten som Nidal och Claes (som visserligen är jättebra som lärare men inga man direkt kan relatera till då de har massiv erfarenhet). Mer av detta!!!!!


Detta är inte en bild från mitt tåg, men samma typ av tåg (fast utan älg kvar i nosen :P)




*UPPDATERING*

GLÖM INTE FIPPLA BAK KLOCKORNA EN TIMME I NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0