Drag Me To Hell (2009)



Tagline: Christine Brown has a good job, a great boyfriend, and a bright future. But in three days, she's going to hell.

Director: Sam Raimi
Cast: Alison Lohman, Justin Long, Lorna Raver etc...

Denna film handlar om Christine Brown (Alison Lohman) som arbetar på en bank med inriktning långivning. Allting flyter på bra i Christines liv, hon har en pojkvän hon älskar och ligger bra till för en befodran på banken. Men så en dag får Christine besök av en till synes vanlig lånekund, det är en gammal dam som behöver få uppskov en tredje gång på avbetalningen på ett lån annars blir hon av med huset. Christine nekar uppskovet för damen som i sin desperation lägger en förbannelse över Christine. Christine har nu 3 dagar på sig att bli fri förbannelsen, annars dras hon ner till helvetet.


Jag hade inte så stora förhoppningar för denna film, visst den hade ett bra betyg på imdb men fick endå känslan av en halvdan skräckis... Jag kunde verkligen inte ha mer fel! Redan från första början är den här filmen spännande och skrämmande, musiken och scenerna i sig är väldigt bra synkade och man kan inte annat än rygga tillbaka när man känner på sig att något skrämmande ska inträffa. Dock är vissa scener lite överdrivna, för mycket "äckelscener" med slem och blod osv. Men detta är också det enda som jag kan klaga över angående filmen!. Jag brukar inte vara speciellt känslig när det gäller skräck men den här skakade verkligen om en. Bra handling med bra historieuppbyggnad, ska du se en skräckfilm i år ska det vara denna!. Förr höll jag "Mirrors" varmt om hjärtat som en bra nyproducerad skräckis men den får nu lämna plats åt för en ny favorit; Drag Me To Hell!.

Personal IMDB Rating: 9/10
Overall IMDB Rating: 7,5/10


Kommentarer
Postat av: Lina

Låter spännande, men jag vet inte om jag vågar se den tillsammans med dig ;) mirrors gjorde ju som sagt ett starkt intryck på mig också...:)

2009-10-05 @ 14:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0