Woho!

Klarade idag mitt manipulationsprov som innefattade alla grepp vi lärt oss under det gångna året! Missade 1 grepp i varje kategori (länd,bröst,nacke,extremiteter), vilket är precis så mycket man får missa (puh!) =). Visserligen var minst 2 av poängen jag åkte på (i min mening) inte befogade, men men.... klarade mig iaf! Så nu är det bara psyko-tentan kvar sen är det lovish!

Känner att en viss trötthet börjar falla in över mig pga. uppesittarkvällen med maipulationen igår och det tidiga provet idag (9.00). 6 timmars sömn bidde det! more than enough egentligen men man håller väl på att bli gammal.... Får se om jag kan bekämpa den med Red Bull eller om jag ska ge efter och dåsa av istället.

Håller också idag tummarna för min farmor som vid 7.30-tiden i morse rullades in på pre-OP för hennes välavgränsade njurtumör på 4x6cm, en simpel operation enligt läkarna då tumören sitter på vänster njure där man kan gå in ventralt och frilägga tjocktarmen för att sedan ta bort tumören. Den har heller inte metastaserat så det som kommer bli hårdast är hur farmor kommer att handskas med narkosen då hon inte direkt har en stark kondition att luta sig tillbaka mot. Men sitter nu och håller tummarna för henne att allt ska gå bra! Envis gumma som tidigare har överaskat så allt talar för en framgångsrik operation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0