Helgen som varit!

I fredags bar det av mot "Vässan" tillsammans med Lina då jag var tvungen att vara "old-people-sitter" och "bird-guard" (då föräldrarna var på föreningsmöte på Öland). Inget som är sådär vidare roligt om man är solo men som nu i och med det goda sällskapet blev oerhört trevligt och mysigt =D. Efter att jag ännu en gång fått rätt i att vädret i V-ås ALLTID är sämre än i sthlm blev det en verbal kamp mellan mig och biljettsystemet för kommunaltrafiken i Västerås (väntar fortfarande på en SMS-biljett fuckers!). Falcon och Kajsa var visserligen tämligen nedstämda och bittra då mina föräldrar åkte klockan 14.00 på torsdagen och vi anlände fredag 22.00, 32 timmars ensamhet i mörker så jag kan känna viss empati för dem. Återstoden av kvällen spenderades i bekväm position i soffan tills Johan Blund nockade oss.

På lördagen så hälsade vi på farfar och farmor som alltid blir lyriska över besök, speciellt nu när Lina var med igen :). Det disskuterades diverse saker b.la. att farfar (åter igen...*suck*) bestämt sig för att sluta med LOTTO, vilket jag inte håller med om då han inte har några andra utgifter förutom detta i princip. Slutade med att han lovade att fixa det nu i veckan som kommer =). Eftermiddagen ägnades sedan tyvärr åt plugg på båda fronter, varav det ena handlade om spanska ordklasser *gäsp* ;) och det andra om psykiatri/psykosomatik (och lite manipulationstekniker). Vädret var hyffsat stabilt men hotade om svajjighet. Sedan vill jag som avslut lägga en tyst tiondel för golfinstruktörs-Erik som missade finalen i Robinson :P. Blev dock liten nostalgitripp med att ha ett hököga öppet då 4.an sände "The Rock".

Söndagen inleddes med fint väder och man började tänka saker som "oh, kanske kan sitta ute i solen och plugga!" dessa planer sköljdes bort i dödsskur runt lunch =(, vad är det med vädret i V-ås!?! (i Sthlm hade det endast regnat någon kort stund). Blev även denna dag en hel del plugg, tyvärr.... Far och Mor anlände sedan runt 17.00 för att efter att ha malt på om helgen skjutsa ner oss till stationen, tillbaka till Hufvudstaden! Väl på T-centralen skilldes jag och Lina åt  efter en underbar helg. Kvällen andades manipulation, mörk chocklad och mjuk pepparkaka! Johan och jag plöjde fram till spöktimmen, vilket gav bra mycket! (Vid ångest inför tenta rekomenderas 20mg kunskap intravenöst!)


Sist ska jag ge en eloge för Kaplans som gjorde ett superjobb med Linas platinaring! Såg ut som en helt annan ring när vi fick tillbaka den =), så vid jobb som kräver juvelerare rekomenderas dessa varmt!

Fiskdressing....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0