Angels and Demons (2009)



Tag
line: The holiest event of our time. Perfect for their return.

Director: Ron Howard
Cast: Tom
Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård etc...

Ännu en gång behövs Robert Langdons expertis, denna gång är det Vatikanen som kallar på honom. Vatikanen har blivit utsatt för bomb och mordhot av "The Iluminati" och man behöver nu Roberts hjälp med att hitta bomben och de kidnappade personerna innan det är för sent.

Den som förväntar sig en film som är lika bra eller bättre än "The Da Vinci Code" blir besviken. Handlingen kändes alldeles för enkel i filmen och känns helt enkelt inte lika mystisk som The Da Vinci Code. Det finns alltså en hel del att önska från Angels and Demons i mina ögon, mer historisk information kring ämnet hade höjt filmen några steg till. Sen kan även nämnas att den stämningshöjade musiken på ställen som inte har någon direkt spänning i sig känns lite fel. Mer än en OK film är detta tyvärr inte, visserligen gör Stellan sin roll väldigt bra men det hjälper inte den platta handlingen speciellt mycket. Jag har inte läst boken men jag skulle tro att du har mer glädje i att läsa boken än att se denna film, Mitt betyg blir därav 6.5/10, vilket blir 7 i IMDB-rating (då halvor inte finns).

Personal IMDB Rating: 7/10
Overall IMDB Rating:
7/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0