Sommarlov m.m.

Sry att denna post kommer så sent som den gör, men har haft mycket att göra senaste tiden....

Vi börjar väl med att konstatera att jag har överlevt ännu ett år på Naprapathögskolan, dock med betydligt fler överrörliga leder än tidigare... Vanligt folk gör allt för att slippa låsningar medan vi naprapater gör allt för att återfå dem (eller kanske bara är jag som tycker så =)). Men hur som hellst är det iaf sommarlov nu!, woho!

Har redan nu börjat att nysta upp mina gamla jobb från föregående år och har lite tankar om en del nya som jag ska pröva, wish me best of luck =). Kommer sedan att från den 6.e juli att praktisera i Köping så jag uppfyller kvoten 40 timmar, ska bli riktigt roligt att se en sjukgymnast in action och inte en naprapat för en gångs skull! Elfores och Kinesiologi-tejp FTW!

Stugan i Kärrbo har nu även kommunalt vatten och avlopp så det börjar hända saker där ute :), nu ska bara en granittrappa på plats och sen ska det stensättas en 49 kvadrat stor uteplats, blir senare i sommar. Det går sakta men det rör sig iaf frammåt!

Uppdatering angående hackspetts-jäveln i stugan (för er som följt tidigare inlägg vill säga), så har denne nu fått tillåkning i form av 3 "tabula rasa"-ungar som kommer präglas av sin mors dåliga attityd till andra fåglar....illa. Visserligen finns det lite ljus i det hela då hon inte hinner besvära plaza-del holko och nötväckan som för tillfället är hyresgäst.

Farmor har nu också genomgått sin njuroperation med borttagandet av den 6x4cm stora tumören. Det har gått otroligt bra och hon är sedan igår på hemmaplan igen (efter 1 vecka) med farfar som tampas med den nya videon :P.

Hade mitt första träningspass (om man nu kan kalla det så) idag, bröst och mage stod på schemat. Det gick verkligen som förväntat jävligt dåligt. Vikterna känns inte på något sätt tunga men det är precis som om muskelfibrerna inte har tillräcklig kontakt med nervändsluten, skakar och tar slut bara efter några enstaka repetitioner på lätta vikter, SUCKS! Men bör vara i någolunda träningsbar for om 2 veckor skulle jag tro när jag har lyckats dra igång nervsystemet igen... 1 ½ månads vila har förödande konsekvenser.

Vilken bild har tillräckligt mycket energi i sig för att visa lyckan av att ha sommarlov...JO denna! (Hoppas du inte tar illa upp Tomas =))
(Beklagar dåliga kvalliten, men det var skit bakom spakarna då denna bild togs :P (1½ år gammal bild))
SOMMARLOV!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0