Solen skiner och så har man åkt på feber.... verkligen inte rättvist!

Gårdagen började med att jag efter att ha jobbat en sväng började få ont i halsen/gommen. Tänkte inte så mycket mer på det eftersomjag upplevt det typ 100g tidigare utan att det blivit mycket mer. Pallrade mig iväg till Sthlm där man senare på kvällen börjar få rejäl frossa, beslutar mig att gå och lägga mig tidigt för att få sova ut då blir det 3ggr värre, frossan övergår i svettningar och febern ligger på 38.8 grader. Sover 2 timmar då jag inte kunnat somna för svettningarna och hjärtklappningen (som jag inte riktigt vet varför jag hade :S). Går sedan upp och tar 2 alvedon, lägger mig på soffan och kollar på tv tills 6.30, går och lägger mig efter det. Vaknar 13.00 och mår bättre, febern då 37.3. Käkar under hela tiden Esberitox också. Känns som att det är på väg bort och jag har vanligtvis en kropp som kämpar emot sjukdomar bra så tror att i morgon vid det här laget är jag i princip frisk.

De ringde också om min levervärden idag som var betydligt bättre, fortfarande förhöjda men mycket bättre. Så ska ta nytt blodprov om 3-4 veckor.

Det jobbiga är verkligen inte att vara sjuk, det kan jag ta. Det jobbiga är att inte få träffa sötnosen när det gått över 2 veckor sen vi senast sågs. Det som mest av allt motiverar mig till att bli frisk! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0