Problem med levern?!

Har precis (eller ja för 1 månad sedan) avslutat min andra Roaccutan-kur och var den 9 juni hos läkaren en sista gång för att stämma av allting, fick vid det tillfället veta att blodprovet som jag hade tagit 2 veckor tidigare hade lite för höga bilirubin-nivåer. Inget man direkt lägger någon större tanke till men de ville ta ännu ett blodprov när jag var där och visst fick de göra det. Fick sedan ett samtal i eftermiddags som lät som följer:

Jag: "A, det är jonas"
Sjuksystern: "ja, hej det här var från hudkliniken"
Jag: "Ja hej"
Sjuksystern: "Ja, jag ringer amgående det blodprov vi gjorde i onsdags på dig"
Jag: "ehh, okej?"
Sjuksystern: "Ja, proverna såg väldigt konstiga ut"
Jag: "....jaha?"
Sjuksystern: "Det kan vara så att det är maskinen som har krånglat när den ska avläsa eller så, men vi skulle vilja att du kommer in i morgon för nytt blodprov"
Jag: "Jaa, visst funkar klockan 9.00 i morrn?"
Sjuksystern: "Funkar fint"
Jag: "Okej, ses då"
Sjuksystern: "ja, det gör vi. Hej då"
Jag: "Hej då"


Så nu får vi se om det är min lever som är problemet eller vafan det kan vara.... allt skit drabbar verkligen mig!
Hold U'r thumbs and paws for me!

Uppdatering: De värden som var "bra mycket förhöjda" var mina ASAT och ALAT värden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0