Pirat på väg till EU-bukten!

Gårdagens valvaka var helt underbar att beskåda! Efter allt skit som den nuvarande regeringen har ställt till med geom FRA och IPRED så träder Piratpartiet fram med hela 7.1% i EU-valet!
Piratpartiets framgång är vårt (vi som röstade på dem) sätt att med stolthet låta långfingret vaja framför de nuvarande makthavarna och säga (Hit men inte längre, nu tar vi upp kampen!). Trots att detta parti hittills bara har en fråga som de har nån åsikt om (hittills) ser jag det ändå som viktigt att de får vara med och driva just den frågan, de kommer med all sannorlikhet att ställa till med en del bekymmer i Bryssel. Dagens partier ligger i mina ögon allt för nära varandra för att man ska kunna urskilja någon större skillnad, visst Reinfeldt sköter sig bra och hur man än vrider och vänder på det så har många beslut tagits som gynnat Sverige. Men som sagt kände jag mig vare sig blå, röd eller grön. Därav så försvann den vanliga orsaken till varför man röstar på ett visst parti för mig, att man vill vara med och skapa något. Istället så stödde jag mig på dess motsats nämligen att vara med och förstöra nått (IPRED,FRA och den kommande Trafikdatalagen). Ju mer käppar i hjulen som piratpartiet orsakar desto bättre, dock så tror jag att deras roll kan bli ganska osynlig. Men man kan alltid hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0