Jullov!

Sådär ja, Odontologin skriven och det gick faktiskt helt okej. Skrev klart tentan på cirka 40 minuter, visserligen med några slarvfel som jag fick höra i efterhand. Men men... nu har jag iaf ett litet uns av ledighet med betoning på "litet" då jag har pediatriktenta den 8.e januari och slutprov den 12.e januari så det blir en hel del facklitteratur mellan all julstämmning.

Men som sagt, får alltså lida pin fram tills den 12.e sen är det förhoppningsvis över (om jag inte måste tenta om nått =/).

Sen har det ju fallit så jävla mycket snö... man bävar verkligen för att gå ut och skrapa bilen. Sedan verkar det vara massiva temperaturskillnader mellan Sthlm och V-ås, när jag åkte hem klockan 18 i fredags var det kring nollan i Sthlm, töade lite vid stuprännorna. Men när man sätter sin fot på centralen i v-ås så är det 15 minus! fattar inte hur det kan vara så med bara 10 mil emellan... Sen verkar det ju inte ge sig, ska snöa varje dag fram till torsdag nästa vecka =(. Så alla ni som längtat efter snön gå ut och ställ er, för det går inte ihop med ert resonemang om ni sitter inne i värmen och ugglar och samtidigt gillar snö, nej ut och frys, skrapa grannens bil och gör snöänglar!
Sen skulle jag också vilja få förklarat för mig vad som egentligen är så bra med snön som gör att alla saknar den.. Det vanligaste argumentet för brukar vara: "Det blir så mycket ljusare", vilket är ett väldigt tafatt argument i min mening, Är ju väldigt mycket ljusare på sommaren så. Eftersom större delen av vårt djurliv antingen går i ide eller flyttar utomlands så är det ju inte ett naturligt beteende att trivas på vintern. Måste vara något genetiskt som vi bekämpar genom att dra på oss mer kläder och trotsa vädret.

Vinter och snö, NEJ TACK!

1 dag kvar tills äsklingen anländer <3 (om vädret nu tillåter!!!)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men då, Jonas måste jag få fråga varför du inte flyttar söderut?

Mitt svar på varför Jag gillar vädret som är nu är att alternativet under vinterhalvåret är regn, slask och lera. Det kan ju inte ens du tycka är bättre?

God Jul på dig! Vi borde kanske passa på att ses om du är hemma lite?

2009-12-21 @ 08:32:58
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Kylan som jag inte klarar av, och tro mig i sinom tid kommer jag bara spendera sommarhalvåret i Sverige.

Jag kommer nog inte vara speciellt mycket i V-ås, har det praktiska slutprovet 12.e vilket innebär att jag behöver öva med lite folk i sthlm. Men nånting kommer jag hem :), så jag slår en pling när jag vet mer exakt så får vi se om det klappar!

2009-12-21 @ 13:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0